Manual Therapy

manual therapy

Τι είναι

Το Manual Therapy αφορά σε μια σειρά εξειδικευμένων τεχνικών που εφαρμόζονται σε μυοσκελετικά προβλήματα. Η διαδικασία γίνεται με τα χέρια του φυσικοθεραπευτή και περιλαμβάνει αξιολόγηση αλλά και θεραπεία. Ο κύριος στόχος είναι η εύρεση και αποκατάσταση της αιτίας της βλάβης, καθιστώντας εφικτό με αυτόν τον τρόπο να ιαθεί και το σύμπτωμα.

Ιστορική αναδρομή

Οι πρώτες ενδείξεις για χειροπρακτικούς χειρισμούς αποτυπώνονται σε τοιχογραφίες στην Αίγυπτο, την Κίνα και την Ινδία. Με το πέρασμα των αιώνων, το manual therapy εξελίχθηκε, με διάφορους σπουδαίους επιστήμονες όπως οι Cyriax, Paris, Kaltenborn, Maitland, Lewit και Mulligan, να αναπτύσσουν μεθοδολογίες για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του manual therapy.

Εφαρμογές

Οι τεχνικές του manual therapy μπορούν να εφαρμοστούν σε  όλους τους ασθενείς, ανεξαιρέτως φύλου και ηλικίας. Εφαρμόζεται σε περιπτώσεις διαταραχών τόσο της σπονδυλικής στήλης όσο και των άκρων. Στα πλεονεκτήματα της μεθόδου συγκαταλέγεται το γεγονός ότι οι τεχνικές του εφαρμόζονται ακόμη και στο οξύ στάδιο όπως επίσης, ότι μπορούν να συνδυαστούν αρμονικά με άλλες μεθόδους, όπως για παράδειγμα τη μέθοδο McKenzie καθώς και με φυσικά μέσα για την ανακούφιση από τον πόνο και τη μείωση της φλεγμονής.

Αντενδείξεις

Οι αντενδείξεις δεν διαφέρουν από εκείνες που οφείλει να αναζητά ο φυσικοθεραπευτής για κάθε τύπο θεραπείας. Έτσι, η χρήση του manual therapy δε συνίσταται σε κατάγματα, εξαρθρώσεις, προχωρημένη οστεοπόρωση, σπονδυλοδεσίες, όγκους.